1915 Çanakkale Köprüsü

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu

Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlayan, 318 metre kule yüksekliğine sahip 1915 Çanakkale Köprüsü 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsüdür.

Genel Bilgiler:

Proje Adı: Levent- Hisarüstü Metrosu

Müşteri: T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)

İşveren: Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.)

Ana Yüklenici: DL E&C – Limak – SK ecoplant – Yapı Merkezi Joint Venture (DLSY JV)

Proje Modeli: Yap – İşlet – Devret

Otoyol uzunluğu: 88 km

Köprü uzunluğu: 4608 m

Orta açıklık: 2023 m

Kule Yüksekliği: 318 m

Güzergah: Malkara – Çanakkale

Şerit Sayısı: 2×3

Proje başlangıcı: Mar.17

Toplam yatırım maliyeti: 10.354.576.201,85 Türk Lirası (2016)

Kaidelerin donatı imalatı karada devam ederken beton dökümünde ortaya çıkacak olan hidratasyon ısısını düşürmek için soğutma borularının montajı da Yüce Yapı tarafından yine karada gerçekleştirilmiştir. Her bir kaide içine 70 cm düşey 60 cm yatay aralıklarla bütün yapının içini dolaşacak şekilde dört kaide için toplamda 23697 metre soğutma borusu döşenmiştir.

Döşenen hatların basınç testleri tarafımızca yapılmıştır. Beton dökümleri bittikten sonra soğutma borularına çimento enjeksiyonu yapılmıştır.

Kaideler için denizde toplamda 11616 m3 beton dökülmüştür. Kaidelerin beton dökümü için bir tanesi beton pompaları, üç tanesi transmikserlerin sevkiyatında kullanılmak üzere toplamda dört tane yüzer duba kullanılmıştır. Beton dökümü çelik tremie boruları kullanılarak gerçekleştirilmiştir.

İki kaide yapısını birbirine bağlayan bağ kirişlerinin perde üst yarıları ile üst tabliyelerinin kalıp, demir ve beton imalatları Yüce Yapı tarafından gerçekleştirilmiştir.

Alt tabliye ve perde alt yarıları karada tamamlanan bağlantı kirişleri yüzer vinç yardımı ile duba üzerinde alınmıştır. Üst tabliye ve perde üst yarı imalatları duba üzerinde gerçekleştirilmiştir.

8m yüksekliğinde 24m uzunluğunda iki adet bağ kirişinin perde kalıp imalatında PERI vario tırmanır sistem, döşeme iskelesinde ise taşıyıcı olarak PERI ağır yük döşeme kalıp sistemi kullanılmıştır. Perde ve üst döşeme duba üzerinde tek seferde dökülmüş ve bağ kiriş imalatı tamamlanmıştır.

Ardından duba üzerinde bulunan bağ kirişleri kule lokasyonlarına römorkörler yardımıyla çekilerek ulaştırılmıştır. Kaideler arasına giren dubalara su alınarak duba alçaltılmış ve bağ kirişleri kaide guselerine oturtulmuştur. Bu şekilde bağ kirişlerinin geçici montajı yapılmıştır.

Kaide guselerine oturtulan bağ kirişleri ile kaideler arasında kalan boşluk kısmının betonarme imalatı Yüce Yapı tarafından yapılmıştır.

Her bir Stitch bölgesinin beton dökümleri iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada alt tabliye, ikinci aşamada ise yan perdeler ve üst tabliye birlikte dökülmüştür.

Boşluk bölgesi donatıları kaide ve bağ kirişi tarafına manşonla eklenerek bu bölgenin donatı sürekliliği sağlanmıştır.

Kalıp imalatında PERI vario kalıp kullanılmıştır. Alt tabliye imalatında kalıp parçaları yüzer plastik duba üzerine alınıp yerinde birleştirilerek monte edilmiştir. imalat bölgesi deniz seviyesinin 1.5m üstünde olduğu için alt tabliye kalıbı kaideden bağlantı kirişine uzanan SRU kuşaklara tie-rodlar ile asılmıştır. Asma kalıp tamamlandıktan sonra alt tabliye donatıları manşonlu ekler ile birbirine bağlanmıştır. Alt tabliyelerin beton dökümleri tamamlandıktan sonra perde donatısı için iç ve dış tarafa çalışma iskeleleri kurularak perde donatı imalatı ve çalışma platformu gömülü elemanlarının montajı yapılmıştır.

Perde donatıları tamamlandıktan sonra döşeme iskelesi kurularak perde iç kalıpları ve üst döşeme kalıpları kurulmuştur. Üst döşeme donatısı ve çalışma platformu gömülü elemanlarının montajı da tamamlandıktan sonra perdelerin dış kalıpları kapatılarak perde ve üst döşeme beton dökümü yapılmıştır.

Kesonların batırılması işlemi bittikten sonra çelik şaftların denizde beton dökümleri Yüce Yapı tarafından gerçekleştirilmiştir. 1931 m3 ü Avrupa’da 2293 m3 ü Asya’da olmak üzere toplamda 4224 m3 kendiliğinden yerleşen beton dökümü 17 adet tremie borusu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.

İletişim

Daha fazla bilgi almak, soru ve önerileriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.